17.6.2001 Po babiččině pohřbu jsem vzala na výlet tátu. Sraz jsme měli v neděli v Glasgow. Do Belfastu, odkud plula féra do Stranrearu jsem musela odjet už v sobotu.
18.6.2001

Kolem poledne přistál trajekt ve Stranraeru (cestou jsme minuli maják na Milleur Point). Odpoledne jsem autobusem dorazila do Glasgow a setkala se s tátou. Ubytovali jsme se v místním hostelu
19.6.2001 Ráno jsme si půjčili auto a po prohlídce města jsme odjeli do Stirlingu a pak do Edinburghu; pozdě večer jsme se jeli podívat k Forth Railway Bridge, pak jsme se vrátili do hostelu v Edinburghu.
20.6.2001

Po dopolední prohlídce Edinburghu jsme jeli do Aberdeenu (odtud jsme chtěli odjet lodí na Orkneje, ale vzhledem k tomu, že jsme neměli jízdní řád, loď nám ujela). Za dost špatného počasí jsme tedy pokračovali dál do Inverness.
21.6.2001 Hned zrána jsme jeli k jezeru Loch Ness. Po prohlídce Urquahard Castle jsme vyrazili na ostrov Sky. Ten jsme ale jen trochu objeli. Pršelo tak, že nebylo vidět na krok ...
22.6.2001

Po snídani jsme přejeli férou do Corranu a pokračovali směrem k ostrovu Iona (cestou jsme z jedné féry zahlédli maják na Lismore Island). Po prohlídce ostrova Iona jsme jeli zpět přes Corran a férou přejeli zpět. Přespali jsme v docela "divokém" hostelu (tamní myšky navštívily přes noc i můj kufr ...)
23.6.2001 Tento den jsme se pomalu přibližovali zpět ke Glasgow. Cestou jsme si prohlíželi přírodu, různé hrady, zámky a tak podobně.
24.6.2001 Ráno jsme jeli do Glasgow Port, po jeho prohlídce jsme se vrátili do Glasgow a vrátili auto. Večer táta odjel autobusem do Prahy.
25.6.2001 Ráno jsem si ještě prohlédla moderní části Glasgow a pak jsem autobusem odjela do Stranraeru, Belfastu, Dublinu a zpět do Navanu.